Arga gubben

halli hallå!
Har varit inne i kba en sväng. Var inne för att köpa en väska som jag hade spanat in på Raglady.
Men till min stora besvikelse fanns den inte kvar. Sad face!
I vilket fall som helst så åkte jag moppe in. Mamma och Essa hade nämligen åkt tidigare, för dom orkade inte vänta på att jag skulle bli klar. ;)
Så jag fick istället ta min gulliga lilla 30 moppe in till stan.Jag sitter där och brummar fram i sakta mak, mina tankar är jag redan hemma med väskan och matchar den till olika kläder.
Men plötsligt rubbas mina tankar när en läskig gubbe tornar upp sig en bit framför mig!
Han håller upp sin stora hand som ett stopp tecken och stirrar stint på mig!
Erkänner att jag här börjar bli lite nervös. Ska jag stanna eller köra vidare? Gubben ser väldigt arg ut så jag bestämmer mig för att köra förbi, utan att stanna. Det är då han börjar skrika som en galen gris!
Han skriker å skriker, och jag kör det snabbaste jag kan där ifrån.

Vet inte säkert varör gubben skrek åt mig men jag gissar att det berodde på att jag körde på trotoaren. Han trodde väll att jag inte får köra där. Men haha så fel han hade. Jag har en 30 moppe, jag får köra imprensip överallt. Det är till och med så att jag måste köra på trottoaren om det finns en sådan. Eftersom att jag är ett långsamtgående fordon.

Troligtvis kommer gubben alldrig fatta att han hade fel. Det är Nästan så jag ångrar att jag inte stannade. Hade varit fett kul att läxa upp honom lite.
Gammlingar måste inse att dom inte alltid har rätt.

peac out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ameliakayser.blogg.se

Välkommen in till mitt liv!

RSS 2.0