Ny god variat av kladdkaka!

hej!
tänkte tipsa om en super god kladdkaka, som jag precis har bakat.
Det är nästan precis som vanlig kladdkaka, fast här läggar man i två bananer också.
Jag verkligen älskar kladdkaka så blev jätteglad när jag hittade det här receptet, och kunde utveckla den vanliga klassikern.
Banan smaken smakade lite milt i bakrunden. Tyckte att det blev alldelles lagom. Det var alltså fortfarande choklad smaken som dominerade.

Här får ni receptet:

Ingredienser:
•150 g smör
•2 st ägg
•3 dl strösocker
•2 tsk vaniljsocker
•4 msk kakao
•1.5 dl vetemjöl
•2 st mogna bananer

Gör så här:


Smält smöret och låt det svalna under tiden du rör ihop resten. Vispa ägg och socker. Blanda ner vaniljsocker och kakao. Tillsätt vetemjölet och blanda till en jämn smet. Rör i det smälta smöret. Hacka bananerna grovt och blanda ner dem eller lägg i bananerna hela och kör med elvisp.

Häll smeten i en rund form (ca 25 cm i diameter) som man kan smörja om man vill. (Jag brukar använda teflonform och smörjer inte den.)

Grädda mitt i ugnen i 175°C i 30 minuter.

Hoppas ni gillar den lika mycket som mig!
kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ameliakayser.blogg.se

Välkommen in till mitt liv!

RSS 2.0